Jak nie przytyć w Święta ?

JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA ?

Pamiętaj, że Święta są po aby celebrować czas z rodziną! Jedzenie jest tylko jednym
z elementów tego wyjątkowego czasu. Święta trwają tylko 3 dni i odstępstwo od codziennych nawyków lub planów żywieniowych nie powinno wpłynąć negatywnie na Twoją masę ciała. Oto kilka rad, aby przeżyć święta bez wpływu na Twoją sylwetkę:

  • Przestrzegaj podstawowej zasady – jedz regularnie posiłki co 3-4 godziny
  • W Wigilię nie głódź się cały dzień, aby pofolgować sobie na wigilijnej wieczerzy – skończy się spowolnieniem metabolizmu i złym samopoczuciem
  • Nie pojadaj pomiędzy posiłkami, odejdź od stołu po skończonym posiłku
  • Ogranicz tłuste i smażone dania
  • Przygotuj dietetyczną wersję dań z majonezem, używając jogurtu greckiego
  • Ogranicz ciasta
  • Wyklucz słodycze
  • Jedz wolno, przeżuwaj każdy kęs
  • Wypij szklankę wody przed posiłkiem
  • Delektuj się, a nie objadaj. Jeśli chcesz spróbować wszystkich dań, nakładaj sobie małe porcje, np. 2 pierogi zamiast talerza pierogów
  • Wybieraj dania dietetyczne, np. nie dokładaj sobie kolejnego kawałka smażonego karpia lepsza będzie ryba po grecku lub w galarecie
  • Ogranicz sycące dodatki, takie jak ziemniaki czy kluski a w zamian za to zjedz większą porcję surówki
  • Wypijaj co najmniej 2,5 litra płynów dziennie (wybierz wodę mineralną niegazowaną, herbatę zieloną, białą, czerwoną lub zioła wspomagające trawienie: koper włoski, rumianek, majeranek, mięta pieprzowa, owoc kminu, szałwia lekarska, czystek)
  • Ogranicz alkohol, ewentualnie sięgnij po niskokaloryczne czerwone wytrawne wino, które wspomoże pracę Twojego żołądka
  • Dwa razy dziennie idź na spacer z rodziną (co najmniej po 30 – 60 min)
  • Zjedz kolację najpóźniej 2 h przed snem

do pobrania wersja pdf: jak nie przytyć w święta.pdf

autor: Natalia Mazurek, dietetyk, psychodietetyk, edukator zdrowego stylu życia

 

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *