Święta, święta i po świętach. Co zrobić by znów poczuć się lekko ?

ŚWIĘTA, ŚWIĘTA I PO ŚWIĘTACH…CO ZROBIĆ BY ZNÓW POCZUĆ SIĘ LEKKO?

 

Jeśli obudziłeś się dziś z wyrzutami sumienia, stanąłeś na wadze i stwierdziłeś z przerażeniem, że przytyłeś kilka kilogramów, spokojnie – nie można przytyć kilka kilogramów w 3 dni, to tylko zatrzymanie wody w organizmie i zapchane jelita. Wystarczy, że wprowadzisz kilka zmian i wszystko wróci do normy. Zapewne w lodówce zostały jeszcze ostatnie świąteczne przysmaki, zrezygnuj z nich, święta już się skończyły, nie przeciągaj ich do Sylwestra, bo to może znacznie odbić się na Twojej masie ciała. Jednocześnie nie przechodź na głodówkę. Przejście ze stanu obżarstwa do stanu głodowania spowoduje spowolnienie metabolizmu. Oto zbiór rad, które pomogą Tobie znów poczuć się lekko:

  • Rano wypij szklankę z ciepłą wodą i sokiem z połowy cytryny
  • Ogranicz podaż kalorii o ok. 300 kcal przez kilka dni
  • Ogranicz mięso, jaja, nabiał
  • Jedz więcej warzyw i owoców
  • Jedz kiszonki
  • Staraj się jeść małe porcje, ale częściej – co 3-4 godziny
  • Wypijaj co najmniej 2,5 litra płynów (wybierz wodę mineralną niegazowaną, herbatę zieloną, białą, czerwoną lub zioła wspomagające trawienie: koper włoski, rumianek, majeranek, mięta pieprzowa, owoc kminu, szałwia lekarska) a także diuretyki usuwające nadmiar wody z organizmu: skrzyp polny, pokrzywa, czystek)
  • Stanowczo ogranicz ilość soli w diecie
  • Zwiększ aktywność fizyczną (spacery, nordic walking, basen itd.); jeśli trenujesz idź na dodatkowy trening

 

do pobrania wersja pdf: święta, święta i po świętach.pdf

autor: Natalia Mazurek, dietetyk, psychodietetyk, edukator zdrowego stylu życia

www.nataliamazurek.pl

 

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *